Pages

Monday, March 15, 2010

Pipi Tembam

Nak tok adalah kurus. Nang macam one package bah, mun kurus, gerenti pipi cekong. Kadang-kadang mun terlalu kurus, orang tunggah ngeregeng. Tok contohlah mun terlalu kurus or ngeregeng. Apa jadi munnya makey kebaya? Gitoklah rupanya. Agak strettt lah baju kebaya ya.
Di mata aku, kurang menareklah.

Nak tok adalah sedang-sedang. Sik kurus gilak, sik berisik gilak. Cun jak. Mun makey kebaya giney rupa? Rambut kachak. Nang menar rambutnya kachak owhh? Gitok rupanya.

Nak tok adalah 'chubby', berisik, gebu, pau kachang, apa-apa jaklah yang sewaktu dengannya. Mun berisik gia, it comes in one package. Pipi tembam, then double chin. Cembong, lekok, lengkong ya, diat dirikpun gambar ya. Munnya makey kebaya? Menarek nak?

Selalu ada yang bingong, mun berisik gilak, susah carik size baju, seloar. Agak benarlah owh? Apa orang tunggah penyakit makan pasya muntah balit ya? Bulimia? Jangan sampey camyalah.

Mun diet pun, bukannya diet or jaga makan tegal mok kurus, tapi takut kelak mun dah tua alu banyak jak penyakit. Sik perlu tunggu dah tua, mudak-mudak gitok gik dah banyak orang berpenyakit.
Perlu juaklah jaga makan minum.


Jangan bingong gilak mun pipi tembam dikit. Ada yang bingong macam ati kenak pirit tayar motokar. Sedangkan ya adalah amat menarek. Mun aku dirikpun, aku sik gilak maok puji orang gitok 

“Kitak nang teramat kachak, menarek owhh?”


Lebih-lebih pun, aku akan padah gitok sebab orang yang perlu dipuji HARUS dipuji.
Diulangi, HARUS dipuji.

“Pipi tembam!”

Maksudnya, seperti yang disebut tadiklah. Pipi tembam adalah amat menarek. Source of happiness? No doubt. Giney mok men-tembam-kan pipi? Sik susah, senang jak caranya ehh.


Selain makan KFC, sate rex, kueh keria ko-perkasa, nasik ayam Pak Amit, mee kolok Pak Amit, laksa Ko-Perkasa, Raja Ayam Penyet, mee goreng KL @ Lot 1, double cheese burger, Sugarbun, etc.

(Image courtesy of Ahmad Safri)
 Silalah amalkan makan nak tok. Heaven tok ehh! cokolett! cake cokolet, aek cokolet. Nang cokolet lah semua. Gine-gine pun, bersyukorlah apa yang kita ada. Sik kesah gine rupa, yang penting redha dengan apa yang kita ada. Macam aku bahh, pipi tembam juak bahhh. Aku redhaaaa.
(Cehh, muji dikpun)
*Ahahahaa*

7 comments:

  1. kmk makan byk pun sik tembam..even ya la di maok benar...use to eat kedak orang rangkak..result high colestrol..adeh...

    ReplyDelete
  2. hahahaah... ngeregeng.. 1st time nengar... hehe

    ReplyDelete
  3. rami juak kwn kmk gia. makan byk gila. badan cekeding jak. haha. kesian juak diat, lelah berbeli weight gain. tp gine2 pun, sik kesahla kurus. asal sehat jak bah :)

    yah, bos. salu jak aku dengar org pake word ya. nyebutnya kira gitok. nge-ray-geng. hahaa

    ReplyDelete
  4. pipi tembam injeksen xkacak.. haha nak pau2 yang diuli sejak azali yang bok kck abis nak

    ReplyDelete
  5. kiki lala. aok ehh. haha. harus redha mun cemyaaaa :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...