Pages

Friday, October 15, 2010

Loyal

(Image courtesy of Site)
Loyal ertinya setia. Setia ertinya loyal. Sikap tok adalah sikap yang bagus dalam kehidupan seharian. Sik kiralah, dalam dunia rumahtangga, bertunang, bertekol, berchan, ataupun sekadar berkawan. Termasok juak, untuk dak lelaki, sidak loyal dengan team bol. Nang setia mati leput. Moha nyawa mun team pande kalah. Alu sik tentu nyawa, betol sik? 

Aku dikurniakan perangei tok, loyal. Sik kira dalam berkawan, berchan. Arum bulak nang sik perlu bingonglah sebab loyal tok adalah sifat aku sejak dari tarikh 14 Oktober 1984. Seriouss!
(Nang memuji dirikpunlah kau tok)
*Ahaha*

(Image courtesy of Site)
Celcom adalah salah sebuah syarikat telekomunikasi yang famous di Malaysia. Celcom tok adalah syarikat telekomunikasi yang paling lamak di Malaysia. Bak kata urang, nang taiko lah Celcom tok. Aku, dari zaman dinosour, nang pakey nombor Celcom. Sik pernah-pernah aku tukar sampey kinek tok. Nang nampak, macam ney tahap loyal yang tertanam dalam dirikku tok. Nang loyal!
(Aokk, cayakku bahh)
*Haha*
(Sila klik: Celcom)

(Image courtesy of Site)
Bersempena dengan Convocation Days, memang gerenti ada convo fair di UTP. Cool abis dapat raon-raon then bertemu dengan makhluk tuhan cool yang bernama Ajiz, Piji, Diman, Zaki, Onn, Wira, Jaja, DN, Ejah, Diyot,  Rin, Err-Yang-Comel, Wani dan rami lagiklah. 

Dah puas raon tek, ada sigek booth khas untuk sidak Celcom. Sebagai warga Celcom yang loyal, bangga aku, maju dah Celcom kinek tok. Tapi aku perasan sigek benda, alu ngerepak dalam hati.


"Kenak polah aku gitokkk? Maka aku loyal lamak-lamak tokkk. Camya jakk"

Nang mendatangkan kesedehanlah benda yang aku diat tadik. Kechewa aku tadik. Nang kechewa. Tok baruk urang padah, madu dibalas tuba. Habis madu, sepah dibuang.
(Oiii, nakpa cerita kau tok?)
*Ehh manas, hahaha*

Toklah benda yang aku diat tadik. Iklan pakej dari Celcom. Iklan U.O.X. Nang mendatangkan mohalahh!

Dapat baca warning yaa? Dapat baca sikk? Mohaa lahhh! Gitok kitak urang polah aku owhh?. Aku nang loyal bertahun-tahun, sik gago makey nombor lain selain Celcom. Gitok kitak orang polah aku owhhhh? Camya jakkkk!   T_T
(Cehhh, ingat apa tekk)
*Ahaha*

(Sila klik: Happy Birthday E)


10 comments:

  1. hhehe..
    nama jak...
    org dah berusia..
    hehhee

    ReplyDelete
  2. sedarlah dirik ya dah meningkat usia... hahaha

    ReplyDelete
  3. o tedah~ patutnya ktk bli number ya 6thn yg lepas.eheheh

    nway, happy belated birthday mr abs! :)

    ReplyDelete
  4. jib. manasku. hahaha. katokku pungas muka sakku sedar. hahaa

    krol, mena owh. ohhhhh T_T

    nana, hehe, dari menseya mek makey no ya bah. sikda tukar. tq nan :)

    ReplyDelete
  5. mun ku nak nganok takut ko kecik ati.wakakaka.
    sabar jak la owh..hehehe

    ReplyDelete
  6. oooooo tedahhhh.. hoho.. sabar jaklah.. tp uox ng best~! hihi..

    ReplyDelete
  7. Tedah lok. Saba jak. Munkin ada hikmahnya bah. Bah coba ko betukar kepada Maxis gik. Juhh ekot aku jadi pengguna Maxis yang loyal hehehe..

    ReplyDelete
  8. haha. bersabarlah ini :)

    ku loyal dio. ya ku pake celcom, tp sidak polah ku gitok T_T

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...