Pages

Tuesday, January 19, 2010

"Ha ha, kitak pakey baju, 'tuck-in' dalam seloar bib"



(Image courtesy of penang-vacations.com)
Mok dengar cerita sik? Pagi tek aku pegi breakfast dengan my dad. The coolest thing to do is to go out and makan-makan with your dad or your mum. Cool gila. Kamek orang pegi ke ‘Green House’, dekat area Satok. Sik jaoh dari Hong Leong Bank. Aku order lah nasik lemak, then my dad ordered tosei *nyum-nyum*
Kadang-kadang kita akan tertemu benda nok sik disangka bah. Bersebelahan meja kamek orang, ada sigek kumpulan yang ‘breakfast’ di sia juak. Macam biasalah, dah pukol 9-10 pagi nang masa untuk makan.  Dalam group ya, campor-campor lah, ada laki, ada pompuan, ada cina, melayu, etc.


(Image courtesy of wilsonwarriorsband.com)

Tok cara pakaian biasa la pegi ke opis, bak kata omputeh ‘working attire’ untuk lelaki yang keja di opis. Diat yaa, baju ‘pelanen’ ya di- ‘tuck-in’ dengan cemerlang dalam seloar 'slack'. Nang komanlah bagi kita semua bah o? Tapi dalam rami-rami urang dudok sebelah meja, ada sorang yang lain dikit cara ‘dressing’nya. Umor dalam 40-an gialah.

Gayanya gitok. ‘Baju pelanen’ ya nya ‘tuck-in’ dalam seloar bibnya. Aku ter-perasan sebab nya dudok berik belakang dengan aku. So, aku perasanlah. Ketiak aku nang otomatik la tang pandey gatal kedirik. Pandey rasa kenak keletek indah perot.


"Ha ha, kitak pakey baju, 'tuck-in' dalam seloar bib"

 Sikkan mok netak gia nak? Macam biasalah, mun berhadapan dengan situasi kedak tok “cara maok ada” untuk nahan tetak. Aku neylah maok netak orang ya macam tok. Nunjok gia, pasya tetak. Sik boleh eh.
 


Kali tok, sik perlu gigit biber, gigit lidah, cubit lengan or genggam-kunci-koat-koat. Senang jak kinek tok. Kamek duak my dad, alu pindah meja lekak ya. Berjayaaaaaaa!! Cemerlang eh nahan dirik dari netak orang laki ya. Kita mesti jaga ati orang eh.
Tapi nak, dah aku ‘google’ tek paduhal, nang ada padu orang ‘tuck-in’ baju dalam seloar bib-nya. Sak Nampak kemas agik. Paduuuuuu. Kiranya laki-tuck-in-baju-dalam-seloar-bib ya kiranya up-to-date lah. Adoh, supan lah aku mok netak indah tek. Sorry brooo! Up to date you eh. I nang sik tauk pokk. Bok tauk juak. (sila baca sitok tuck-in )


(Image courtesy of trekearth.com)

Tapi nak, sebenarnya, lam atiku pagi tek, aku terpiker laki ya sebenarnya ‘Superman’. Nang gaya ‘Superman’ bah, nya ‘tuck-in’ baju ‘super’-nya dalam seloar bib rona mirah seteriking yaa. Gik pun, brother ya, seloar bibnya antap gilak rona mirah. Stedey lah Kuching, ada Superman kedirikkk!

*mm, japp,  tetak lok aku eh. Haha*

2 comments:

  1. pok,superman sluar panjang pun d tuck in dlm sloar bib.nok dtangga ko ya lom capai tahap superman

    ReplyDelete
  2. level lom sampey ke sia. hahahahaa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...