Pages

Friday, April 2, 2010

Hai

 
Gitok ceritanya, aku riya ada cita pasal aku tersalah tegor orang rah UTP tok. 2 orang gik ya dalam masa seminggu. Perasaan? Amat supan. Ney cukup supan, tapi kede. KEDE OK? Aku dengan cemerlanglah pegi ke kelas ari Rabu ya. Malang dikit nasibku, paduhal kelas ‘cancelled’.  Semangat jak aku pegi, aku jak ngarap adalah sekilo-duak ilmu masok lam utakku ariya.
Sekpalah, aku ‘cool’ jak.
(Sila klik: Supan Kede)

(Image courtesy of Site)
Waktu melimpas kat ‘Pocket C’, aku terdiat Ain yang amat chomel tengah ‘study’ dekat  kafe. Alulah aku singgah, berloyar dengannya. Ain orang Pahang, tapi nya pande kakar Sarawak. Rindok ati. 'Room-mate’ nya dolok orang Sarawak bah, Dedeng (Dayang Farah Ziela). 

Waktu aku tengah berloyar dengan Ain tek, melimpaslah sorang amoi rah tepi meja kamek orang.


 Alunya tegor melambei aku gitok

“Haiii”

Sebagai seorang yang ‘gentleman’ ney boleh aku polah muka ‘blur’ gitok. Sebab, ria aku ‘blur’ sapa yang tegor ya. 

 
Aku sik maoklah pompuan ya terasa supan kedak  dolok ya.
(Sila klik: Lawa)

Apatah gik, aku sikmaoklah pipinya mirah gitok sebabnya supan. Waima aku rasa ‘blur’ sapa yang tegor aku ya, tapi aku-yang-cool-ingin-jaga-hati-pompuan-ya, dengan nada ‘happy’ aku tegor balit.

“Haiii”



Pengajaran untuk kali tok, mun ada orang tegor kita, iboh eksen indah polah-polah sik dengar orang tegor. Ya nang mintak tepaslah. Sik kiralah sapa negor, sik kiralah kita kenal nisik. Tegor jak balit. Tok macam kita berik salam, tapi sik dijawab bah. Dari segi hukum, siklah sama, tapi niatnya maok tegor ya sama. Sik bagus bah orang dah bagus tegor, kita sik tegor balit. Sekian.

4 comments:

  1. aieeeee...kmk ada polah org supan koh..tp kmk sik sengaja...kmk toleh mcm sikda dikenal. tkt kmk yg perasan..ya la...

    ReplyDelete
  2. bukan ada ktk tulis dolok yaka? mcm ada org tegor yakah? check2 mena org tegor ya? haha...cek2, orang ya tegor org lain bah o? pulang kita gik supan. adeh2. hehe

    ReplyDelete
  3. hahhahaha.... mek pk apa tek.. hehhee.... ujg2 mcm ni ngn pmpn ya... hehheh

    ReplyDelete
  4. hmm..susah soalan ya. haha. harapnya sehat sejahtera lekak ya. then nya sik blushing lah. heheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...