Pages

Tuesday, October 5, 2010

Gemma Hogg

Gemma Hogg adalah emak kepada 3 orang anak. Tok gambar Gemma Hogg sekeluarga bergambar waktu nyambut Hari Krismas tahun ya tek. A very happy family.

Tok Gemma Hogg dengan anak lelakinya, Thomas. Dalam tahun 2008, Gemma disahkan menghidap penyakit kanser payudara. Lekak ya tek, Gemma dirawat dengan kemoterapi selama 6 bulan.

Tapi malangnya, kanser ya nyerangnya balit, bulan Oktober tahun lepas. Disebabkannya tauk nya sekda harapan untuk sembuh. Gemma dengan sedaya-upaya ngabis masa dengan keluarganya terutama dengan anak-anaknya. Nya siap polah memory box yang diisiknya dengan gambar dengan banyak ucapan kaseh sayang untuk seluruh keluarganya. Ya untuk dijadikan kenang-kenangan untuk keluarganya.

(Image courtesy of Site)
Gemma siap engkah gambarnya dengan anak-anaknya kat bantal-bantal. Lekak ya, tertulis ayat gitok.

"When you need a cuddle, I'm always here"

Kiranya, nya maok padah ngan anak-anaknya, mun perlu tempat bermanjak, emak sidak nang sentiasa ada, terutama waktu dak anaknya maok tido. Kesian owhh? Antara benda yang Gemma maok polah untuk kali terakhir adalah, nya maok ngantar anak lelakinya, Thomas ke sekolah untuk hari pertamanya ke sekolah. 

Waima dinasihat doktor, dilarang oleh sidak doktor, jangan keluar dari hospital, tapi Gemma sik peduli, nya tetap maok nganta anaknya ke sekolah sebabnya takut sik berpeluang maok ngantar anaknya ke sekolah.

Sampei juak hajatnya maok ngantar anaknya ke sekolah. Toklah hari pertama dan hari terakhirnya ngantar anaknya ke sekolah, sebab Gemma Hogg ninggal sehari lekak nya gambarnya tok diambik. Damn sedih!

Untuk mak bapak yang mala ngeloh kepak ngantar anak-anak ke sekolah, harap sidak baca kisahnya tok. Ngantar anak ke sekolah adalah impian yang terbesar sebelomnya nutup mata selamak-lamaknya. Berapa rami urang di luar nun yang punya kesempatan ya? Dapat ngantar anak ke sekolah?
.
(Images and news courtesy of dailymail)

14 comments:

  1. Ada maca pasal tok lam blog serius... Aaaa... Nang kesian nangganya... Anak seh kecik2 jak.. Tedah anak...

    ReplyDelete
  2. aok pok. sian ada jak. pk2 gik ya picnya last ngan anaknya. adeh2

    ReplyDelete
  3. speechless.. kesian.. impian terbesar tiap ibu bapa.. tp dek kesibukan terlampau knktk ramai parents yg nyuruh bas jak yg anta.. huhu.. how sweet ny engkah gmbr kt bantal ya.. T.T

    ReplyDelete
  4. nang touching ceritanya ko....sian eh....some parentkan sik lalek pun anak turun nait sekolah,kadang2 ya bila apa2 berlaku sidak skolah yang dolok ditunnding jari....siney tanggungjawab sidak kedak sebagai ibu bapa..ish ish ish(rintihan seorang cikgu)

    ReplyDelete
  5. aduh tedah....tersentap n sedih..nasib pat tahan aik mata tok...nikmatilah hari dengn bersungguh2...life is too short...

    ReplyDelete
  6. aihh..sedih ku maca..bgs lah tertunai juak hasrat nya mok nganta anak nya ke sekolah..

    ReplyDelete
  7. tedah ooo. saya terkaco juak emosi baca news tok. iskkk

    ReplyDelete
  8. Fulamak...... Sedih ooo..... Sik sangka ko baca crita kedak tok juak tek...

    ReplyDelete
  9. Sedih ku baca kesah Gemma tok. Mulai hari tok, aku akan rajin2 nganta anakku ke skolah! err walaupun anakku bok umo 4 bulan dan blom gik berskolah hehehe..

    ReplyDelete
  10. Isk...sikpatku maca kesah sedeh cemtok eh. Rasa nak tumpah ayek mata. Tapi mun sik dibaca, aku gik curious mok tauk..aduss... :(

    ReplyDelete
  11. vien, i hv a very sensitive soul. hehe :)

    dio. sedih owh. bagus pok, trening awal. awal mupok2. hehe

    aok2, sedeh oo. sekpala. dah takdirnya camya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...