Pages

Monday, April 5, 2010

Pusak


Kiut sikkk? Kiut aiee pusak tokk! Mesti dipakey dalam entri tok sebab terlalu kiut. 

Kiut pusak tok owh? Matanya kacak ada jak. Apa dipiker kau ya nyeng? Apa didiat kau ya nyeng? Tengah diat iklan KFC kah nyeng? Tedah, laparlah kau tek nyeng? 
 Krokk-krokk perut kah nyeng?
(Ney lah pusak pandey nyaut, kau tok juakk)
*Ahaha, manasss*

Tauk sik, tapak kaki depan pusak (front paws) ada 5 jarik kaki (toes). Kaki belakang pusak, ada 4 jarik kaki (toes). Melainkan pusak kitak orang jenis ‘polydactyl’, pusak yang ada jarik kaki yang lebih. Di Amerika, pusak ‘polydactyl’ tok banyak di Boston.

Mun pusak kitak orang hidup waktu zaman purba Mesir, sidak akan makey pusak untuk jaga tanaman daripada dimakan tikus.

Mun pusak kitak orang hidup waktu zaman Firaun, orang Mesir akan ‘menyembah’ pusak kitak orang nok kiut ya. Mun pusak mati, sidak akan jadikannya sebagai mumia. Sama dengan apa yang sidak polah dengan Firaun, mayatnya dipolah jadi mumia.

Pusak sik dapat merasa makanan yang manis. Deria rasa pusak, sik dapat mengesan, sik dapat cerik rasa manis. Sapa nginang pusak , mun maok ngidang ‘cupcakes’ untuk pusak ya, sik payahlah k? Perkara yang sia-sia jak sebab pusak kitak orang sik dapat merasa benda manis. Munnya makan pun, siknya rasa papa.

(Image courtesy of Wikipedia)
Isaac Newton adalah orang pertama yang sedar tentang tarikan daya gravity. Apanya terdiat buah epal gugok dari pokok ke tanah. Dari sia, banyaklah formula terhasil, antaranya; ‘Newton’s First Law, Newton’s Second Law, Newton’s Third Law’. 

(Image courtesy of Site)
Isaac Newton juaklah yang mencipta pintu untuk pusak atau dalam bahasa orang puteh ‘cat flap door’. Di Malaysia, sik perlu pakey pintu tok.  Pandeylah nya berdekik masok ke rumah.

Pusak boleh diat di dalam gelap, satu-perenam dari jumlah cahaya yang diperlukan mata manusia. Sik perlulah kitak orang gago berbeli  ‘google night vision’ pakey pusak kitak orang.

Dwigh D. Eisenhower, komander tentera Amerika di Eropah waktu Perang Dunia Ke 2 dengan Adolf Hitler, ketua Nazi waktu Perang Dunia Ke 2 ada sigek persamaan. Duak-duak nang sik suka pusak.

Robert E. Lee dengan Abraham Lincoln adalah seteru utama waktu Perang Sivil. Tapi, sidak ada sigek persamaan. Sidak suka pusak. Abraham Lincoln nginang 4 ikok pusak di ‘White House’.

Tauk nak bunyi pusak nak tok, “purrrr”. Bunyi ya adalah sama frekuensi dengan bunyi enjin diesel dalam keadaan 'idle'. Frekuensinya lebih kurang 26 “purrs” setiap saat. ‘Guinea pigs’, arnab, tupai, gajah, gorilla dengan ‘lemur’ (binatang nok jadi raja dalam cita Madagascar) sama spesies dengan pusak sebab sidak pun “purr” juak. Bunyi “purr” ya terhasil sebab udara yang pusak tarit dengan hembus ya akan lalu ke dalam ‘voice box’ pusak. Sebab ya, nang pusak ‘continuously purr’.

(Image courtesy of Site)
‘Taurine’ adalah sejenis asid amino yang terkandong dalam kebanyakan minuman tenaga. Pusak memerlukan ‘taurine’ untuk hidup, sebab tanpa ya, pusak akan jadi butak. Kebanyakan makanan pusak nang ada ‘taurine’ tok. Iboh riso, sebab sik perlulah kita berik aek ‘Red Bull’ indah dengan pusak indah k?

(Image courtesy of Nikola Tesla)
Macak adalah nama pusak Nikola Tesla, seorang jurutera mekanikal dengan elektrikal. Nya orang yang terpenting dalam sejarah pengkomersilan elektrik. Nya tok nang suka pusak juak.

(Image courtesy of Tesla)
Macam kita main ‘Red Alert’ bah, endakkah ada senjata nok namanya ‘tesla coil’ ya. Nikola yalah penciptanya. Nikola Tesla tok berminat dengan rahsia tentang elektrik lepasnya kenak kejutan elektrik static dari pusaknya tek, si Macak ya.

Oh lupak, pusak boleh berekot sampei selaju 48km/sejam, lebih laju pusak berekot dari Usain Bolt. Tapi, mun pusak kitak orang nang malas macam Garfield ya, siboh jaklah.  :P


Kiut sik? Pandey juaknya bulak kita. Haha.


Credits to The Oatmeal

16 comments:

  1. cuteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... mek sukaaaaaaaa... miuwwwwwwwwwww...

    ReplyDelete
  2. kiut hoo? hehehe...mek geram indah diat. kiut glak pusak ya

    ReplyDelete
  3. eee! my heart melt!! nang kiut! luput lok..

    tp kenak pusak kmk suka makan coklat, mentega, susu junjung, keju....heran kmk koh..

    ReplyDelete
  4. ktk da nginang pusak x? da x ngga cat show hr sbtu ria kat the hills?

    ReplyDelete
  5. Kmk da pusak dirumah kooo.. gelak2 jak rupa nya cam pusak nok nipu kita (last pic) ya hehe.. nama pusak kmk Afil.. nang semperna nama Garfield ya empun juak.. da masa nya nang pemalas Afil kmk ya ko.. tapiii da masa nya meroyan.. binggung kmk camnie nak cooldown nya ;D

    Apa2 pun, saya sayang kucing saya yerrr ;P

    ReplyDelete
  6. best crita pusak ktk tok...mek suka pusak... suka ilakkk...

    ReplyDelete
  7. asma, hehe.kmk pun suka pusak juak. dolok2 gelik pa mala nak manjak2. haha. tp knek tok suka dah.

    owh? afil? hehe. meroyan gne ka? mintak diembak jalan2 kali nak? kayo2 ke pasar. sbb kmk ada kwn, kadang2, nya embak pusaknya yang kiut gila jalan2 ke pustaka, musin tasek indah. kiut gilaa.

    sue, kmk sekda nginang pusak tp dolok nang rajinla nginang pusak yg ngagak ke rumah. nginang maksud kmk bberik makan, main ngn pusak. dahla anak2nya smua kiut2. tp syg, dak jiran kmk dah buang pusak ya dah. knek tok ada sikok pusak tua jak salu ngagak ke umah. namanya john tua. haha. sbbnya dah tua, then nya nang cool gilaa. sbb mcm sekda perasaan jak pusak ya. n kmk sekda pegi rah the hills ya. sbb kmk kt perak tok. hoho.

    kiut hoo? kmk asa nak. pusak ktk nok makan segala benda ya, ya mcm garfield la. sik nolak makanan. hehehe

    ReplyDelete
  8. Nok pic last skali ya lawak eh ekekeke mati2 ku kenak bulak...duhal barin pusak ya duhal ekekeke...

    ReplyDelete
  9. pusak last ya, ngegeh jak. pandey bulak org. haha

    ReplyDelete
  10. kiut2!pndey ktk selitkan skali ngn sejarah..

    ReplyDelete
  11. hehe. kiut ho? rajin nk bercarik benda2 gia ne endak. hehe

    ReplyDelete
  12. Bigik pusak mek kwiuttt ayihhh..masanya catwalk tang kiut jak bigiknya dance...ngeee

    ReplyDelete
  13. memeng... hehe bok mek tauk ckit2 info tentang pusak2 tersayang....anyway..mek follow ktk balit..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...