Pages

Thursday, May 27, 2010

Berbenyin

 Nak tok adalah bulu mata.

(Image courtesy of Site)
Nak tok adalah diskodas @ disco dust.
Diskodas + Bulu mata jadi apa?

(Image courtesy of Wikipedia)
Gitok, dolok-dolok, aku ngantar abangku pegi ke Kuching Airport. Awal sampey, kamek orang pegilah ke Mcdonalds. Breakfast bah. Nang bestlah breakfast pagi cemya.

Burger apa? Macam biasalah, burger paling nyaman atas planet bumi.

Nak dijadikan cerita, nok pekerja sia, nok pompuanlah rah kaunter belah kanan sekali. Ngesep-ngesep, then nok narit perhatian aku, bulu matanya ya. Mun diekot, kira perkara biasa jak ngesep-ngesep, tapi diskodas rah bulu mata? Nang penoh jak rah bulu matanya yaaa.

(Image courtesy of Eyelashes)
Ada juaklah nemu orang ngesep camya, tapi pake eye-dusting yang ngenak jak rupanya. Nok yang aku diat ariya, cam sedikit aneh then agak jenaka.

Sebetolnya, aku ngan abangku mok order rah kaunter tempatnya jaga. Tapi aku tok, kurang daya ketahanan diat benda-benda yang menggelikkan ati, terpaksa aku pegi ke sebelah. Aku lemah diduga benda-benda gia.  Taktik “gigit biber + gigit lidah + cubit lengan”, time semayang boleh pakey. 

Berhadapan dengan situasi yang jenaka tok, pakey taktik lainlah. Taktik apa?

(Image courtesy of Flickr)
Aku perasan nok gambar meals rah board besar ya, gambar baru. Semua lah gambar baru. Terpaksa aku  eksen berlakon. Abangku sporting juaklah, berlakon juaknya riya. 
Eksen ku padah ngan abangku gitok.

“Bang, Mcd pakey gambar baru owhh?”

Bayang jak, maka ya gambar burger, tapi aku pecah perut tetak dengan gambar ya walhal benda ya sik jenaka langsong. Aku mok jaga ati pompuan ya bah, takutnya kecik ati aku netaknya. Taktik tok eh! Terpaksa aku eksen-eksen tetak nunjok gambar burger Mcd ya dah bertukar baru. Pa jaklah oh? 
*Hahaha*

Tok namanya taktik “divert laughing”

Lupakku hal pompuan ya tek. Sayang bah, muka boleh tahanlah kacak, tapi sayang, diskodas rah bulu mata jak nyuruh spoil. Aku terpiker juak, munnya pakey contact lense, nang sakitlah mun deskodas ya masok ke mata. Antara benda yang nyakit mata time pakey lense adalah mun habok or pasir masok mata.

Tapi kira oklah pompuan ya nak, sebab sekdalah nya over gilak macam pompuan tok owh? Kira oklahhh pompuan ya tek. Kira steadyy juaklah pompuan ya tekk.
(Nang menjaga ati pompuanlah kakar gia)
*Nang, haha*
(Sila klik: steady)

(Image courtesy of Cat's eyes)
Oh lupak, diskodas noknya pakey riya, rasanya rona puteh + silver. Kenak pancar lampu, berbenyin jak bulu mata ya ehhh. Kira menarek juaklahhh giaa. Berbenyinnn jakk.
(Tok namanya kakar ngambik ati + positive thinking). 

(Image courtesy of Cat's Eyes)
Tapi nak, aku mejin juak, mun diskodas ya rona gadong, rona mirah seteriking, mun dipancar lampu, nang silowww lah mata diat owh? Mun berjalan kaki waktu malam, arum bulak, nya ada ciri keselamatan lebih. Sebab munnya melintas jeraya, urang dapat diat bah. Sebab bulu matanya berbenyin time malam waktu dipancar lampu. Selamat aihhhh!
(Oiii, tek padah mok jaga ati pompuan ya)
*Aok eh, haha, lupak ehhh*
 
Ngumpat urang aku tok. Mintak mahap lah mun ya adik kakak, couzen or kawan kitak urang.
*Ahah*

Ps: Aku terpiker hal berbenyin, teringat ada tulis benda tok menseya dolok. Haha.

8 comments:

  1. Benyin2 juak mata aku maca entry tok... haha... Bah.. Ko ada d kuching? Isok jgn lupak ada men boling kat Riverside Superbowl....

    ReplyDelete
  2. Yaaahhh..bulu mato bebenyin..mun makey ceremin mato pat juak kalis silo..asak hati nyo koh..teringat kamek ado juak bulu mato pelsu..yang over nya panjang gilak..mun k ceremin mato lalu tepadat bulu mato yo rah ceremin mato koh..

    * agik aso~

    ReplyDelete
  3. hehe. berbenyin2 jakkk. eh pok, aku lom blt kch la

    aaa. amni, ya ktk ka yg keja ya? haha. sory la mun ya ktk? kah ktk kenal org ya?

    hehe, syio, gne endak bulu mata tpadat hoo? haha

    sekpat eh senyum singit2. mesti tetak juak. adeh. sekpat tahan.

    ReplyDelete
  4. mek penah make nk eyeshadow benyin2 g kelas..alu kenak tego miak laki..paasya alu xda gik mek make eyeshadow..hehe..

    ReplyDelete
  5. dtg lagik kmk nk bkomen..hahhha..
    hahahahha,nang perey juak maca..hahahahahahha

    ReplyDelete
  6. hehe, nang patut ditegor urg pakey eyeshadow benyin2.

    boonga, komen jak sia. hehe. ngerecho jak salu kmk tok

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...